Translate

April 19, 2013

We absolutely love posts like this. Vintage Korea XIX century


Kiedy kompletowałam tą galerię, jak zwykle zadrgała mi grdyka z żuchwą / ja chyba mam tak z automatu, że im w dalsze i starsze zapuszczam się knieje tym bardziej się wzgruszam. Słowo :']/

Została ona przeze mnie skompletowana przy achach i ochach i oto jest.

Kiedy pod koniec XIX wieku w Korei /o której teraz mówi cały swiat ze względu na zagrożenia nuklearne zwiazane ze zbyt małą ilością szarych lokatorów w czaszce jednego pana/

eeee... pod koniec XIX wieku próbowano w tej właśnie Korei wprowadzić reformy, które doprowadziły do powstania pierwszych ruchów rewolucyjnych. Król obawiając się puczu, zwrócił się o pomoc do Chin. Doprowadziło to natychmiast do reakcji Japonii i stało się przyczyną wojny japońsko-koreańskiej. Z tej wojny wywiązała się kolejna, tym razem japońsko-rosyjska o wpływy w regionie - wojna wygrana przez Japonię.
W ten sposób Korea stała się kolonią Japonii aż do końca II wojny światowej i późniejszych podziałów na Północna i Południową jej część, czego owoce i skutki oglądamy teraz w telewizji na wszystkich kanałach.

A dla Was piękne fragmenty życia ludności Korei sprzed tych wydarzeń. Uchwycone w kadrach zdjęć życie zwykłych ludzi, chwile które mają ponad 100 lat. Myślę, że warto :)